We luv u..

Tinggalkan Jejak Ya~

Mood Anda



Salam semua ~! 
Bercuti memang Syookkkk!
Tapi petang yang  macam  apa mood ko orang? setelah kembali berkerja esok hari...huhu mesti mood macam-macam rupa kan? 
Cuba Kembali dengan Mood yang
    
 aRRagggggghhhhhhhhh!!,..  POWERFULL yaahhhhh!
Bukan apa saja aku bangkitkan topic ni 'coz' Penyakit M melanda selepas abis cuti raya...
okey sini aku ada beberapa tips untuk mendapatkan mood yang okey selepas puas bercuti, lets chek it out


Jika bolehcuba untuk mendapatkan kembali ke rutin tidur beberapa hari sebelum    kembali bekerjaWalaupun ia mungkin sukar untuk dilakukancuba untuk pergi tidur pada bila-bila masa anda biasanya dan menetapkan penggera anda bagi masa anda yang biasa bangun.

Hehe ini tips aku  --> ambil cuti 1 hari pada hari ko orang naik kerja 
contoh kalau ko  orang naik hari isnin, tambahkan lagi 1 hari  iaitu isnin agar ko orang boleh menyesuiakan balik mood kerja ko orang dan lebih bersedia untuk kembalik bekerja  pada keesokan harinya .

Kita kebiasaannya di pengaruhi oleh emosi..ni yg membuatkan kita tidak dapat menilai apa yang lebih penting..jangan pasal emosional pada suasana raya membuatkan kita rasa malas bekerja..Kerja juga penting & kena disiapkan sebab ia akn menyusahkan member2 sekerja & bos.....So kawal emosi.

Catatkan semua kerja atau tugasan yang perlu anda lakukan keesokan harinya. Senaraikan aktiviti-aktiviti penting tersebut di atas sekeping kertas atau dalam buku catatan anda. Anda boleh membawa senarai tugasan dan catatan aktiviti tersebut ke mana-mana saja anda pergi nanti. Teknik tulis dan catat senarai tugasan seperti ini sebenarnya mampu mengurangkan bebanan yang ada dalam fikiran anda dan ia mampu membuatkan otak anda menjadi cerdas dan segar. 


Berusahalah rileks Perubahan rutin yang drastis mempengaruhi kondisi emosi. Kontrol emosi Anda, berusahalah untuk rileks menjalani pekerjaan setelah cuti panjang. Teknik paling sederhana, atur pernafasan dan lakukan peregangan. Bersikaplah lebih tenang dalam mengerjakan tugas yang telah lama Anda tinggalkan.
Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

No comments:

Post a Comment

Tinggal pesanan anda di sini...SATU pun jadi la hehehe